Wednesday, March 23

aku yang pelupa...

salam...
aku nk cerita pasal tragedi aku seorang pelupa nih...bila aku teringat balik tragedi nih memang senak perut tahan gelak ar...hahaha...ntahla...pelupa tahap ape dah aku nie...
tadi naek moto pegi kelas aku tak pakai helmet!!!! hahahaha
yang lagi tak tahan nak gelak tuh sampai ke sudah aku tak perasan, dah sampai dekat tempat parking moto tu, turun moto, bagi beg mira...tiba time nak bukak helmet...aik???? mane helmet aku???!!!! hahaha

padahal mase on d way tu bape kali aku tengok side mirror, tengok je muka aku dalam tue, tengok tudung aku yang macam bendera je berkibaran dengan megahnye, tp boleh lagi tak perasan aku tak pakai helmet mase tue...yg lebih tragiknya lg, banyak kali mira tanya aku yg dok belakang dia nih, dia punye cover yang depan helmet tu kena kabus, jadi ade titisan air, sampai tak nampak jalan...macam cemin keta dah gayenye... dan aku pulak dengan konfiden jwb... tak, takde pun... hahaha...dah tak pakai helmet memang la xde... hahaha...tapi spek aku kena jgk ar...

yang heran lagi tue, kami boleh lepas dekat pak gad tuh...mungkin sebab mase tu jalan cbuk, kete banyak pak gad tu tak sempat nak tengok semua, lagipun aku pakai tudung hitam, tu yang dia tak perasan kot... dan lagi..mase sampai kt pak gad tu, ade 2 orang budak lelaki depan atm, diorang tengok aku dengan mira pelik jah... aku pelik dah, patutnye aku la tengok pelik kat diorang sebab ari selasa pakai baju koprat... ni tak, diorang pulak yang tengok kami lebih2...pastu bila aku ingat balik, mesti diorang cakap macam ni, berani betul  budak 2 orang ni naek moto masuk u tak pakai helmet...hahaha

ari tu dah penah sekali, aku tengok side mirror baru perasan tak pakai helmet..  dahla jalan tu highway, so mira kena pusing balik kat lampu merah, tak boleh nk u-turn sesuka ati jep...ni dah sampai parking baru perasan... dah banyak kali dah.. tapi mula2 kua pintu rumah tu ingat dah, pastu dah lama ckit dah kunci pagar baru ingat, pastu dah nak kua jalan besar, dekat highway, ari ni dekat u baru ingat...hahahaha...kritikal dah aku nie....  tadi tu pasal aku kua masuk 2 3 kali, biasanya kua tue sekali sauk je, helmet, buku ngan fail, tumbler, kasut...haaa, dah..kua, kunci pintu...ini tidak, kejap masuk amek buku mira, kejap masuk amek kasut... tp mmg aku selalu pelupa lah... selalunya kalau pegang something kat tangan, pastu jalan ade stop kat mane2, p letak pulak barang yang aku pegang tue, mesti tinggal dah barang tue, jarang sangat aku ingat nak amek balik...

0 comments:

Post a Comment