Monday, July 4

aku kembali ke sekolah..yeay!!!

assalamualaikum w.b.t
hai...lama giler rasanya aku update blog aku nih..tapi tula, bila ade masa free macam ni malas pulak.. plus lg xde nak cite pasal ape...
ok, ari ni sempena entry pertama untuk bulan ni aku nak ceta pasal sekolah rendah. sebabnya ari ni aku ikut kakak aku pegi sekolah dia. sekolah dia sekolah sekolah rendah agama, jadi kecik je la sekolah nih, cekgu2 atau lebih tepat lg ustaz dengan ustazah pun bape kerat je. ye la, sekolah agama kan. ade sorang ustaz tu tanya, kenapa aku tak wat part time kat sini, dah alang-alang aku ade kat sini time cuti ni. tapi, ish...aku pikir-pikir, seram pulak rase...on the spot, dahla kena mengajar sekolah agama, kalau sekolah rendah biasa boleh la aku gagahkan lagi. aku lagi rela kena jaga library daripada kena jadi ustazah..hahaha. jahat betul aku nie.

kat sini aku aku dok bertapa kat dalam bilik meeting. kalo kat sekolah aku dulu panggil bilik gerakan. dulu, bila aku masuk bilik gerakan ni satu sebab je, meeting pengawas. aku tak suka meeting pengawas tapi aku suka bilik gerakan sebab ade econ. hahaha. budak-budak kan. tau main-main je. ok, back to da story, aku dok bilik meeting, banyak sangat melencongnya aku nih. dok dalam bilik ni, dengar ustazah-ustazah ni berborak bila time diorang takde kelas. kelakar pulak aku rasa. macam-macam hal.

kat dalam bilik ni ade satu ruang atau lebih tepat lagi satu meja yang dikhaskan untuk letak stationary yang nak dijual dekat student. ala, macam koperasi la. tak pun panggil ko-op. tu aku masa sekolah dulu la. ade la, budak-budak yang datang nak beli stationary tu, tengok aku, aku senyum je la, pastu diorang bisik-bisik. kakak aku kata mesti diorang cakap, "ade ustazah baru la", takpun "eh2, keciknya ustazah..." kakak aku ni pun pandai-pandai je dia.

pastu dok cini dengar bunyi loceng bila time abes waktu tue..perghhhh..betul-betul menggamit memori aku time sekolah rendah betul la. 

ok, sekian untuk ari ni.. sesi sekolah petang da nak abes...pisV..

2 comments:

Yumni Hasni said...

kecik-kecik pon cute (:

aya_miyuki said...

hihihi..tenkius..
sy awet muda..=)

Post a Comment